fotograf iasi imobiliare - sala hotel evenimente cadru larg

Practicand Fotografia Imbobiliara Iasi Hotel

Incercand sa invat fotografia de imobiliare am contactat cateva hoteluri din Iasi cu scopul de a oferi o sesiune foto gratuita in schimbul unor imagini gratuite pe care le pot folosi dupa placul lor. Astfel acumuland experienta dar si poze adaugate noi la portofoliu. Si pe langa asta o sa am posibilitatea sa creez continut nou pe blog. Google apreciaza cand postezi continut nou pe site.


Desi planul principal e sa ma extind ca fotograf de botez in Iasi, am zis ca nu strica sa incerc si alte tipuri de fotografie in orasul meu natal. Desi foarte diferite cred ca orice tip de fotografie practicata te poate ajuta sa te imbunatatesti pe alte tipuri de fotografie.


1. Contactarea hotelurilor din Iasi

Cautand pe Google “hotel Iasi” am intrat pe fiecare si le-am salvat intr-un fisier pe Google Drive impreuna cu datele de contact si linkul cu pagina de contact de pe site-ul lor.


Dupa vreo 14 hoteluri salvate am decis apoi sa trimit email la fiecare in care propun sa fac poze si/sau video fara nicun cost intrucat caut sa imi fac un portofoliu ca fotograf in Iasi de imobiliare.


Apoi am trimis un email cat mai scurt la toate 14. Am adauat ceva care sa dea de inteles ca nu e doar un email copy-paste: am luat adresa de la fiecare hotel si am specificat in email ca pot veni la adresa hotelului contactat. Cam asa arata email-ul de la care am primit singurul raspuns.


2. Asteptarea unui raspuns

Din start am anticipat ca e foarte probabil ca nimeni nu va raspunde. Insa chiar si asa am avut nevoie de acest proces de email ca apoi sa imi fie mai usor ulterior fie sa ii contactez prin telefon fie daca decid sa ma duc direct la locatia fizica.


Insa dupa cum am spus mai sus, am primit un singur raspuns pozitiv. Prefer sa nu ofer alte detalii despre hotelul sau persoana care mi-a raspuns la oferta mea.


Intalnirea cu persoana responsabila din managementul hotelului

Intalnirea initiala a fost ok. Am discutat despre faptul ca vor sa faca update-uri cu poze constant. Si despre alte lucruri precum ca am practicat fotografia de produs inainte ceea ce au considerat ca e un beneficiu intrucat si ei vor sa faca poze la detalii precum flori sau alte detalii din salile de restaurant si evenimente.


3. Prima programare foto hotel

Prima intalnire era sa fie stabilita la sfarsitul saptamanii insa s-a nimerit sa fie in aceeasi zi in care aveam deja programata cumatria de la botezul lui Georgiana. La hotel era organizat un mic eveniment cu rochii de mirese ceea ce ar fi fost o oportunitate buna sa imi pun in practica experienta de fotograf de produs.


Insa clientii cu botezul nu imi spusese exact ora la care va incepe cumatria. Am stabilit in prealabil ca voi incerca sa ajung insa asta va fi decis de clientul care urma sa ma sune sa imi zica ora cand incepe cumatria.


In ziua de duminica clientii m-au sunat la ora 09:00 ca trebuie sa plecam cam intr-o ora. Asa ca din pacate am fost nevoit sa anulez programarea la hotel la evenimentul cu rochii de mireasa care avea loc la ora 10:00.


4. A doua programare foto hotel

A doua saptamana insa am putut veni in seara de Duminica cand una din salile de evenimente era aranjata si pregatita pentru eveniment. Astfel avand posibilitatea sa fotografiez o sala pregatita inainte de eveniment cu mese aranjate special pentru invitati.


Zis si facut am ajuns acolo insa putin dezamgit. Job-ul dat de cei de la hotel era sa fotografiez 3 mese aranjate special pentru vizita mea ca sa le fotografiez. Insa pozitionarea lor nu mi-a oferit o pozitie buna in care sa pot fotografia. Fiind inconjurate de toate celelate mese nu am putut gasi unghiul cel mai potrivit.


Pe langa asta eram si putin contra timp intrucat orgnizatorii si angajatii responsabili de pregatirea meselor erau nevoiti sa inlature acele mese inaintea inceperii evenimentului oficial. Ceea ce m-a limitat pentru ca stiam ca am nevoie de mai multe incercari si sa incerc diferite abordari ca sa pot fotografia cat mai optim ceva ce nu era fotogenic ca subiect si in jurul careia nu aveam pozitie buna de fotografiere.


Acestea sunt pozele celor 3 mese:

Am incercat si poze simple facute din mana si am incercat apoi fotografie de tip HDR (High Dynamic range) pentru a crea o imagine mai dinamica din punct de vedere al calitatii luminii.


Fiind constient ca aceste poze nu vor insemna nimic pentru ca nu au nimic interesant, am decis sa fac poze la orice mi s-a parut atractiv in acea sala. Asa ca am hotarat sa fac niste cadre largi folosind lentila de 12mm care e optima pentru fotografierea de interioare precum sali de evenimente la hotel.


Pe scurt procesul in care am fotografiat sala intreaga

  • Fiind lentila manuala am setat apertura la f/16si reglat raza focala cat mai central pentru a captura in in poza clar atat in departare in capatul salii cat si aproape de pozitia camerei.
  • Am pus camera pe trepied cu trepiedul ridicat sus la maxim.
  • Conectat camera sony a6000 la telefon folosind Imaging Edge Mobile (fiind camera sus pe tripied peste capul meu nu puteam vedea bine pe ecranul camerei asa ca am conectat-o la telefon).
  • Crearea compozitiei prin indreptarea treipedului si miscarea acestuia pentru a crea liniile si proportiile dorite a salii suprinse in cadru camerei.
  • Hara sa mic camera macar 1 milimetru, am facut 3 expuneri diferite, una de 2 secunde, 5 secunde si 10 secunde pentru a crea o poza cu un dynamic range crescut (HDR) prin technica de composite in photoshop.
  • Fotografiere din diferite colturi si unghiuri ale salii de eveniment.
Poze cadre largi sala de evenimente:

Din cate se vede claritatea nu e cea mai buna. Asta nu doar pentru ca am folosit un model vechi de camera ci si din cauza faptului ca am folosit f/16. De obicei claritatea unei lentile incepe sa scada dupa zona de f/8. Insa cred ca e destul de reusita vand in vedere ca am folosit echipament super ieftin: Sony a6000 + Samyang 12mm manuala.


Desi a fost o fotografie de tip imobiliar am avut de retusat mai mult decat m-am asteptat. Scaunele fiind din acel material matasos aveau tot felul de diferente in nuante si linii si urma de cum au fost atinse.

Pe langa asta, distorsiunea elementelor din fotografie, mai ales a stalpilor erau destul de extreme. Astfel pot sa zic ca am fost initiat in corectarea distorsiunilor de cadru. Aceste distorsiuni apar la orice lentila de sub 24mm, cu cat mai mica cu atat mai mare. Insa depinde si de calitatea lentilei iar acest Samyang de 12mm nu e o lentila de inalta calitate. Folosind optiunile de edtare de distorsiune impreuna cu cel de Perspective din Photoshop am reusit si am mai indreptat stalpii din sala care erau cei mai evidentiati ca fiind inclinati si distorsionati.

La prima poza e mai evidenta distorsiunea. La a doua insa am scapat mai ieftin. Cred ca e posibil si stalpii sa fie in realitate putin strambi ceea ce m-a facut si mai confuz la indreptarea lor digitala.


Poze imobiliare inainte si dupa editare
Left ImageRight Image
Left ImageRight Image

Echipament complet folosit

  • Sony a 6000 + Samyang 12mm manual lens pentru pozele wide largi ale salii in intregime.
  • Sony a 7 III + blit extern Godox TT685 pentru cateva incercari la fotografiere meselor individuale.
  • Trepied K&F Concept precum cel de aici de pe Ishoot.
  • Aplicatia Imagine Edge Mobile de la Sony.
  • Photoshop pentru editare impreuna cu Bridge pentru a crea imaginea HDR (High Dynamic Range)

Tehnica editare Composite

Cu cat e mai veche camera cu atat va avea un spectru mai restrans de capturare a luminii si culorilor din cadru. Fotografierea cu o camera veche precum Sony a6000 a facut si mai necesara fotografierea in format HDR folosind technica composite.



Ce este tehnica HDR High Dynamic Range?

Primul lucru de inteles in tehnica fotografiei de tip HDR e faptul ca o camera foto nu are acelasi spectru de capturare a luminii precum il are ochiul uman. Ochiul uman poate avea un spectru de 18-20 variatii (stopuri) de lumina pe care le poate captura. O camera foto are maxim 15 varaitii (stopuri) de lumina pe care le poate captura. Din aceasta cauza o camera foto nu pote suprinde o scena cu multe variatii in intensitatea de lumina.


Tehnica de fotografiere HDR consta in suprapunerea a 2 sau mai multor imagini fotografiate cu diferite intensitati de lumina pentru a crea o imagine finala cu un spectru de lumini totala mai mare decat cea a unei singure fotografii.


Exemplu HDR explicit

Sa zicem ca vrei sa fotografiezi o stuatuie in plina zi cu cerul senin si cativa nori frumosi pe cer in care vrei sa fie si statuia clara detaliata dar si norii sa fie clari in cadru.


Daca faci o poza pe modul automat in care suprinzi cerul iluminat in cadru, acea camera va fi nevoita sa coboare singura lumina primita din ambient in asa fel incat detaliile cerului sa fie vizibile si nu suprailuminate. Insa evitand suprailuminarea cerului si intunecand cadrul, asta va sub-ilumina statuia si nu vei putea vedea decat silueta ei contrastata cu detaliile cerului.


(Cu ochiul liber poate poti vedea amandoua detaliate si statuia si cerul, insa dupa cum am spus camera nu are aceeasi capabilitate de a suprinde luminc aprecum o are ochiul uman.)

Prin tehnica HDR pui camera pe un trepied fara sa o misti si faci doua poze diferite controland manual intensitatea de lumina primita in camera. O poza in care cerul e expus corect si se vad detaliile cerului (astfel statuia va fi intunecata). Si a doua poza in care statuia e iluminata acum corespunzator (cerul va fi prea iluminat).


Apoi suprapui aceste 2 poze, una in care cerul e suprins cu detaliile norilor, si cealalta in care detaliile statuiei sunt suprinse. Astfel avand o poza cu un spectru mai larg de lumina decat daca ar fi fost o singura poza.


Acum ca am explicat ce este tehnica HDR High Dynamic Range sa vedem setarile mele de la fotografierea acestei sali mari de eveniment.



Setarile fotografierii salii cadre largi

  • Apertura F/16 insa incercat initial f/11.
  • Viteza de expunere variata pentru HDR de la 2′ , 5′ si 10 secunde.
  • Focus manual presetat inainte sa ridic camera la nivelul maxim al trepiedului de approx 2m.
  • ISO minim de 100 intrucat fiind pe trepied aveam libertatea sa introduc cata lumina vreau in camera.
  • White Balance setat manual la 5500 Kelvin pentru a evita autoreglarea intre cadrele facute pentru HDR.

Parerile celor de la hotel

Pe scurt nu am primit o colobarare in baza pozelor trimise facute. Sunt multumit de faptul ca m-au acceptat sa incerc si prin urmare am considerat ca probabil nu sunt pregatit pentru genul asta de fotografie.


Concluzie

In concluzie a fost un experiment util. Am spearat sa primesc feedback pozitiv insa fiind incepator in acest tip de fotografie nu ma mira faptul ca cei de la hotel nu au fost multumiti. Si pe langa asta pot fi si alte motive pentru care cei de la hotel nu au vrut sa aiba de-a face cu mine. Nu sunt cel mai sociabil sincer si sunt sigur ca asta e ceva ce se simte si poate fi intepretat ca ceva negativ.


Chiar daca nu am gasit unghiul potrivit pentru fotografierea celor 3 mese, era de datoria mea sa ma adaptez situatiei intr-un fel sau altul. Asa ca nu pot da vina pe nimeni specific. Ca fotograf sunt constient ca trebuie sa fii mai mult decat fotograf care face poze.


Si pe langa asta, fotografia e subiectiva. Nu pot decide eu ce le place altora oricat de mult cred eu ca am avut poza perfecta. Per total eu sunt multumit de rezultat. E clar ca mai am de lucrat si ca fotograf dar si ca om.


Am reusit sa adaug cateva poze la portofoliu si pe langa asta am avut un subiect bun de discutat aici pe blog, ceea ce Google apreciaza iar eu sunt de asemenea inclinat inspre SEO si Creare Website-uri.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *